۱ بهمن ۱۳۸۵، ۱۳:۱۳

/ نی نامه خورشید /

دفتری از نوحه ها و سروده های عاشورایی منتشر شد

کتاب " نی نامه خورشید " مجموعه نوحه و مرثیه های عاشورایی در آستانه محرم 1428 هجری قمری ( بهمن ماه 1385) با همت مجتمع فرهنگی عاشورا روانه بازار نشر شد .

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، " نی نامه خورشید " به کوشش محمد قاسم فروغی جهرمی در 409 صفحه و سه دفتر نوحه های عاشورایی ، اشعار و مرثیه های عاشورایی و نوحه و مرثیه های عاشورایی به زبان آذری و عربی به چاپ رسید .

این دفتر، حاصل تلاش و اقدام مشترک مجتمع فرهنگی عاشورا و معاونت فرهنگی ستاد مشترک سپاه است که با انجام فراخوان نوحه و مراثی عاشورایی از ابتدای سال 1385 شروع به اطلاع رسانی و ارتباط با شاعران و نوحه سرایان و مراکز فعال  در این زمینه کرده  واز بین 3500 اثر رسیده مجموعه حاضر تهیه و با شمارگان 10000 نسخه در چاپ اول و به دلیل استقبال گسترده جامعه مداحی بلافاصله با شمارگان 30000 نسخه در چاپ دوم در اختیار علاقمندان قرار گرفته است .

در مقدمه این کتاب آمده است :  این مجموعه به عنوان نخستین گام با تاکید بر شناخت آفت ها و نارسایی هایی که اصالت های نوحه سرایی و مراثی عاشورایی را تهدید می کند پاسخی است به این دغدغه های مقدس در جهت معرفی سروده ها ، نغمه ها و ادبیات اصیل عاشورایی ؛ که اگر چه ادعای کمال ندارد اما امید آن دارد که با کوشش و سعی مشفقانی دردمند و به صدق نیت و بلندی همت اهل ولایت زمینه همراهی و همصدایی محققان ، مولفان و شاعران عاشق آل ا..( صلوات الله علیهم ) را فراهم آورده تا برکات این جهانی و آن جهانی را به جامعه ولایی ما ارزانی دارد .

" نی نامه خورشید "  با فرازهایی از دیدگاه های مقام معظم رهبری حضرت آیت اله خامنه ای درباره قیام امام حسین ( ع ) و برکات احیای ذکر عاشورا آغاز می شود .

تحقیقا یکی از مهمترین امتیازات جامعه شیعه بر دیگر جوامع مسلمانی این است که جامعه شیعه ، برخوردار از خاطره عاشورا است از همان روزی که موضوع ذکر مصیبت حسین بن علی ( ع ) مطرح شد ، چشمه جوشانی از فیض و معنویت در اذهان معتقدین و محبین اهل بیت ( ع ) جاری گشت .

مجتمع فرهنگی عاشورا در پایان مقدمه کتاب از شاعران و نوحه سرایان کشور درخواست کرده با ارسال سروده هایشان ناشر را در این مسیر یاری کنند . 

کد خبر 437677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha